ביצועים גרפיים גבוהים? רק עם כרטיס מסך! Leave a comment


כל גיימר שמע על הביטוי “כרטיס מסך” ויודע בערך מה הוא עושה, אבל עם המבחר, הסוגים והמושגים הטכניים, אפשר להתבלבל בקלות. בואו נעשה סדר במידע הזה!

מה עושה כרטיס מסך?

מחשבים בימינו מבצעים מגוון של חישובים ועיבוד מידע, העיבוד המסיבי ביותר הוא העיבוד הגרפי. ללא כרטיס מסך, העיבוד הזה מתבצע על ידי המעבד. המעבד אולי מאוד עוצמתי, אבל לא מסתדר טוב עם עיבודים גרפיים, כי הוא לא בנוי לזה.

וכאן נכנס לתמונה כרטיס המסך, שהוא למעשה מערכת עיבוד שלמה, הכוללת יחידת עיבוד גרפי עוצמתית (GPU), זיכרון ייעודי משלה (Vram) חיבורים למסך, ומערכת קירור. כרטיס מסך (או “כרטיס גרפי”) בנוי כדי שיוכל לבצע את כל העיבודים הגרפיים, במהירות ובצורה טובה.

אז מה ההבדל?

בגדול, אם תשחקו עכשיו במשחק מחשב מהשנים האחרונות, כמעט בטוח שהוא ידרוש כרטיס מסך כלשהו. ללא כרטיס מסך, אתם כנראה תוכלו להריץ את המשחק על הגרפיקה הכי נמוכה, ועם FPS בלתי נסבל, גם אם המעבד שלכם מאוד חזק. לעומת זאת, אם תוסיפו כרטיס מסך, אתם תראו הבדל עצום בביצועים של המחשב בזמן משחק (או כשתשתמשו בתוכנות הדורשות עיבוד גרפי, למשל, תוכנות אנימציה). אבל אל תצפו להריץ כל משחק על 4K עם 70FPS בגרפיקה הכי גבוהה רק בגלל שחיברתם כרטיס מסך מיושן או מאוד חלש. אתם כן תוכלו לשחק על הגדרות הכי גבוהות, ב FullHD עם 60FPS אם יש לכם כרטיס מסך ברמה טובה(לא חובה לקנות את הכרטיס הכי חדש והכי יקר בשביל זה).

אז מה האפשרויות בעצם?

נתחיל מלסדר את העניינים, יש הרבה חברות שמרכיבות את כרטיסי המסך, Asus, EVGA, MSI, ועוד… אבל יש רק שתי חברות שמייצרות את הGPU (יחידת העיבוד המרכזית של כרטיסי המסך), שתי החברות האלה הן AMD, ו Nvidia. התחרות ביניהן מאוד צמודה כרגע, Nvidia השיקו לא מזמן את טכנולוגית ה Real Time Ray-Tracing. לעומת זאת, AMD עדיין יותר זולים במחיר, ביחס לביצועים שהם מספקים.

איך לבחור את כרטיס המסך שלי?

אין טעם לקנות כרטיס מסך סופר חזק (ויקר) אם כל מה שאתם משחקים במחשב זה מיינקראפט או PUBG, אבל עדיין חשוב לקנות כרטיס מסך שיחזיק לכם יותר משנתיים. אפשר פשוט להסתכל על הדרישות של המשחק הכי כבד שאתם משחקים, או יודעים שתשחקו, ולבחור כרטיס מסך עם ביצועים קצת יותר טובים. במצב הזה בטוח תוכלו להריץ את המשחקים האהובים שלכם על הגרפיקה הכי גבוהה, והכרטיס גם יחזיק לכם במשך שנים. חשוב לזכור שמספיק זיכרון RAM, ומעבד גם לוקחים חלק בעניין הזה, אבל זה כבר למאמר אחר.

אורי כהן מצוות קיוביקס

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן