אוזניות גיימינג על תנוך אחד Leave a comment

אז אתם רוצים להינות מחווית משחק מושלמת, בלי להפריע לאחרים לישון? שימו אוזניות כמובן! אבל רגע, איזה סוג אוזניות? 

את אוזניות הגיימינג אפשר לחלק לשני סוגים עיקריים, אוזניות גיימינג “רגילות” (שעדיין הרבה יותר מתקדמות מאוזניות פשוטות), ואוזניות 7.1 ערוצים. נתחיל בפשוט.

אוזניות גיימינג “רגילות” – Surround 

אלה אוזניות גיימינג פשוטות יחסית ופחות כואבות בארנק, בעלות חיבור jack 3.5mm בדרך כלל, באוזניות גיימינג עם שמיעה היקפית שני הרמקולים הקטנטנים שנמצאים באוזניות עצמן(מה שמתלבש על האוזן בעצם) מסוגלים להשמיע צליל שונה האחד מהשני. איך זה עוזר בפועל? אתם יכולים לשמוע אם הרעש מגיע מצד ימין, או מצד שמאל, כמובן שהרמקולים הללו מסונכנים אחד עם השני, ועם המשחק, מה שאומר שלא תשמעו באוזניה אחת את ההמשך של המפה שעדיין לא הגעתם אליה.

אוזניות גיימינג “מתקדמות” – 7.1 ערוצים


לעומת זאת, ישנן את אוזניות הגיימינג עם פונקצית ה “7.1 ערוצים”, אולי שמעתם את המונח, אבל מה זה אומר בכלל? מבחינת פרטים טכנים, אוזניות גיימינג בעלות 7.1 ערוצים מדמות מצב סאונד שבו ממוקמים שבעה רמקולים ראשיים סביבכם(ועוד אחד קטן), ובמצב זה, אתם מסוגלים לשמוע בדיוק מאיפה מגיעים הצלילים במשחק, בין אם הוא משמאלכם, מתחתכם, או אפילו מגיע ממש מעבר לכתף שלכם. סליחה, מעבר לכתף של הדמות שלכם. לא רק שזה טוב, זה אפילו נהדר. דמיינו שאתם משחקים במשחק יריות, נגד שחקנים אחרים, אתם תוכלו לשמוע את האויב המנוול מתגנב מאחוריכם לפני שהוא אפילו טוען את הנשק שלו. כמובן, שאת הביצועים האלה ניתן לקבל אך ורק בחיבור USB, בינתיים.

אתם שומעים, אבל איך ישמעו אתכם?

ביחד עם כל אוזניות גיימינג טובות מגיע גם מיקרופון, חלקם מתנתקים, נשלפים, וחלקם אפילו מתקפלים. מה שבאמת חשוב היא האיכות של המיקרופון, אם אתם משתמשים במיקרופון רק בשביל שיחות דיסקורד, וכדי לצעוק על שחקנים אחרים ב CS:GO, אתם יכולים להסתפק גם במיקרופון אוזניות בסיסי. אבל אם אתם מצלמים סרטונים, עדיף שתיקחו אוזניות עם מיקרופון טוב. למרות שכמעט תמיד מיקרופון שולחני יהיה יותר איכותי מהמיקרופון של האוזניות. אבל זה כבר מאמר לפעם אחרת.

נוחות ועמידות


לגבי עמידות, אין כאן יותר מדי מה להרחיב, אוזניות חזקות הן אוזניות חזקות, אבל אם אתם מתכוונים לשים את האוזניות בתיק לעיתים קרובות, עדיף שתלכו על אוזניות גיימינג מתקפלות.
ונוחות? אם אתם חורשים כל הלילה על גיימינג, עדיף שהאוזניות שלכם יהיו נוחות לכם.

תאימות לקונסולות

חשוב לציין שישנן גם אוזניות שמותאמות ספציפית לקונסולות מסוימות, ומתחברות לקונטרולר(יענו, שלט), אף אחד לא נהנה לחבר כבל מהסוני לספה. לא נרחיב על זה כרגע.

אורי כהן מצוות קיוביקס

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן