גיימר וסטודנט בוחרים מחשב Leave a comment


אז התחלתם תואר, ואתם צריכים מחשב ללימודים. ומצד שני, אתם רוצים מחשב חזק שיריץ לכם משחקים בין מבחן למבחן, אבל איזה מחשב לקחת? לפני הכל, נסתכל על הדרישות של כל אחד מהם.

מה חשוב שיהיה במחשב של סטודנט?

אז מה בעצם סטודנט צריך? מחשב שידלק מהר, יהיה מסוגל להריץ המון קבצים בו זמנית (כי תמיד נשכח לסגור משהו), יפעל למשך שעות ארוכות ללא טעינה, ולא יהיה כבד מדי (כי גם ככה אתם סוחבים המון ספרים עליכם). כלומר, אנחנו צריכים כונן SSD למערכת ההפעלה, יספיק גם כונן של 240GB, כי את כל העבודות שלנו אפשר לשמור על כונן HDD חיצוני. לפחות 8GB RAM זה מספיק, תמיד אפשר להרחיב זיכרון. צריך מעבד “חלש” יחסית, מה שיאריך את חיי הסוללה של המחשב, אבל גם יספק לנו ביצועים טובים כשנצטרך (לסטודנטים לתחומי התכנה והאנימציה, מומלץ שמהירות המעבד המקסימאלית תהיה גבוהה, זה יעזור לקמפל קבצים יותר מהר, או במקרה של אנימציה-ירנדר יותר מהר). וכמובן, מחשב קל ונח. האם את כל זה יש גם במחשבי גיימינג ניידים?

מחשבי גיימינג ניידים, מה בעצם מומלץ?

לפני הכל, חשוב לזכור שאי אפשר לשדרג מחשב גיימינג נייד (חוץ מאחסון וזכרון RAM), לכן, אם תקנו מחשב גיימינג נייד עם כרטיס מסך חלש, הוא לא יוכל להריץ משחקים כבדים בעוד מספר שנים בודדות. נחוץ לנו גם מעבד טוב, כדי למנוע צוואר בקבוק (מצב שבו חלק אחד במחשב, מאט את כל המערכת), וזיכרון RAM? לגיימינג, בעיקר כבד, תמיד מומלץ 16GB. מסך בגודל 15″, כי לא תמיד יהיה לצידכם מסך נוסף, ואחסון, הרבה אחסון (לא ניתן לשמור משחקים ותוכנות על כונן חיצוני), רב מחשבי הגיימינג המודרניים מגיעים עם כונן SSD קטן למערכת ההפעלה, ועוד כונן HDD איטי, אבל בנפח גדול יחסית. מבחינת חיי סוללה, היא תמיד תגמר מהר כשאתם משחקים, לא משנה איזה מחשב גיימינג תקנו. חשוב לציין שמחשבי גיימינג ניידים תמיד יהיו יותר כבדים ממחשבים ניידים רגילים.

הטוב משני העולמות?

כן, אפשר לשלב את שני הדברים האלה במחשב אחד, ולמעשה, אפשר אפילו להשתמש במחשב גיימינג גם בתור מחשב ללימודים, נכון, הוא יהיה קצת כבד, אבל הוא עדיין יהיה מצויין.

מצד שני, אם אתם בקושי משחקים במחשב, אין צורך להוציא את הכסף על מחשב גיימינג נייד, תוכלו להסתפק גם במחשב שמתאים לסטודנטים.

יש לכם כבר מחשב נייח לגיימינג? אז בכלל אין לכם למה להוציא עוד כסף. הרי, כשאתם בבית, יש לכם את הנייח. וכמה כבר תשחקו ברכבת או במכללה שלכם? בדיוק! כמעט ולא!

ועכשיו רק נותן לכם לבחור, איזה מתאים לכם!

אורי כהן מצוות קיוביקס

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן